همه مشترکان خانگی برق تبریز مشمول طرح پاداش صرفه جویی می شوند
همه مشترکان خانگی برق تبریز مشمول طرح پاداش صرفه جویی می شوند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اجرای طرح پاداش صرفه جویی مشترکان برق گفت: همه مشترکان بخش خانگی تحت پوشش این شرکت با مدیریت مصرف برق خود، مشمول این طرح می شوند.

عباس حسامی در خصوص جزئیات طرح پاداش صرفه جویی اظهار کرد:با توجه به اینکه خاموشی های برق طی سال های گذشته ابعاد مختلف کار و فعالیت را از بخش خانگی گرفته، تا فعالیت‌های مهم تولیدی و اقتصادی تحت‌الشعاع قرارداده بود اظهار کرد: در کنار افزایش زیرساخت های تولید برق در سال گذشته، بحث مدیریت مصرف به عنوان یکی از مولفه های اصلی برنامه عملیاتی گذر از دوره اوج بار مصرف همچنان در دستور کار است. وی افزود: طی سال گذشته طرح های پاداش صرفه جویی به صورت محدود اجرا شد و خوشبختانه با مشارکت و استقبال مشترکین رو به رو شد به طوری که تعداد قابل توجهی از مشترکین مشمول طرح پاداش شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز بیان کرد: با توجه به این موضوع در سال جاری نیز به منظور جلب مشارکت همگانی در بخش مصارف خانگی مشوق های جدیدی نسبت به سال گذشته پیش بینی شده است. حسامی ادامه داد: بر اساس برنامه های مدیریت مصرف برق بخش خانگی در سال ۱۴۰۲، طرح پاداش صرفه جویی بر خلاف سال گذشته شامل تمام مشترکان شده و حتی مشترکان پرمصرف می‌توانند در آن مشارکت داشته و از این ظرفیت و امکان بهره ببرند. وی افزود: رقم این پاداش‌ها به شکل پلکانی تا ۲۰ برابر تعرفه خرید برق یعنی ۲۰۰۰ تومان برای صرفه‌جویی هر کیلووات ساعت مصرف پیش‌بینی‌شده است.

حسامی تاکید کرد: کسانی که در زیر الگو، میزان مصرف خود را کاهش دهند تا ۲ هزار تومان یعنی تا ۲۰ برابر تعرفه خرید برق مشمول پاداش می‌شوند، اما هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات ساعت برق نیز کمتر می‌شود. این پاداش‌ها در قبض برق مشترکان درج می‌شود و آن‌ها برای دوره‌های بعدی بستانکار خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: مشترکان شرکت می توانند با رعایت راهکارهای مدیریت مصرف یا به عبارتی کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف، مدیریت مصرف روشنایی ساختمان‌ها و نیز رعایت دمای آسایش، مشمول دریافت پاداش شوند.

*** شناسایی ریسک های ایمنی از اولویت های برق تبریز است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، شناسایی ریسک های بهداشت جسمانی، بهداشت روانی، ایمنی و محیط زیست را از اولویت های شرکت توزیع برق تبریز بیان کرد.

عباس حسامی گفت: مباحث ایمنی در شرکت توزیع از اهمیت بالایی برخوردار بوده و معتقد هستیم که هر لحظه از بحث ایمنی و مسائل مربوط به آن غافل شویم باید منتظر حادثه ای در سطح شرکت باشیم. وی افزود: رسیدن به سطح بالای ایمنی نیازمند برنامه ریزی دقیق، تدبیر و طرح ریزی روش های مختلف جهت رسیدن به این اهداف است.

حسامی با اشاره به موضوع لزوم یاد گیرنده بودن سازمان در موضوع ایمنی اضافه کرد: با عنایت به وجود نیروهای متخصص و توانمند در حوزه HSE در سطح شرکت توزیع نیروی برق تبریز، موضوع ارائه آموزش و بازآموزی های ایمنی در تمام رده های سازمان از اولویت بسیار بالایی برخوردار بوده و شرکت توزیع نیروی برق تبریز علاوه بر آموزش مستمر پرسنل خود شرکت، نسبت به آموزش پیمانکاران در تمام رده ها اقدام می کند.

بر اساس این گزارش، ممیزی شرکت توزیع نیروی برق تبریز جهت صدور گواهی (HSE-MS) توسط شرکت آرین توف پاسارگاد برگزار گردید. در این ممیزی دو روزه واحدهای مختلف شرکت مورد بازرسی قرار گرفت و نقاط قوت و قابل بهبود مورد شناسایی گردید.

با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط شرکت ممیزی کننده و صدور گواهینامه سیستم مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS) برای شرکت توزیع نیروی برق تبریز، این شرکت جزء معدود شرکت های توزیع برق می باشد که موفق به کسب این گواهینامه گردیده است.

*** روابط عمومی ها باید در اطلاع رسانی طرح تشویقی مشترکان خانگی نقش موثری ایفا کنند

سخنگوی صنعت برق گفت: روابط عمومی ها باید در آگاه سازی و در اطلاع رسانی خصوصا طرح تشویقی وزیر نیرو نقش موثری ایفا کنند.

مصطفی رجبی مشهدی در نشست تبیین برنامه جامع اطلاع رسانی طرح تشویقی مشترکان خانگی با مدیران روابط عمومی صنعت برق اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ به دلیل وجود ناترازی‌ها اخبار خاموشی ها صدر اخبار رسانه ها بود و فضای به وجود آمده به خوبی کنترل و مدیریت نشد. وی افزود: در سال جاری روابط عمومی ها باید در آگاه سازی و در اطلاع رسانی خصوصا طرح تشویقی وزیر نیرو نقش موثری داشته باشند. وی گفت: مشترکین باید اطلاع داشته باشند که با کاهش مصرف در کنار مدیریت و کاهش هزینه می توانند از پاداش تعیین شده بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در زمینه توسعه تولید بیش از ۶۰ هزار مگاوات نیروگاه به مدار وارد شده و ۱۰ هزار مگاوات با مدیریت مصرف صرفه جویی انجام شد، ادامه داد: طی سال گذشته رشد مصرف خانگی منفی ۲ دهم درصد بود و ۴۰ درصد از مشترکین مشمول پاداش شدند که ابن نشان دهنده مشارکت بیشتر مردم در این طرح است.