کار رسانه آگاهی بخشی و بیان دردها و مشکلات جامعه بدون حب و بغض است
کار رسانه آگاهی بخشی و بیان دردها و مشکلات جامعه بدون حب و بغض است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: عرصه خبر و رسانه باید به سمت آموزش و تعالی حرکت کند.

به گزارش اعتدال نیوز- روز ؛ “سیدمحمدحسین بلاغی” در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریزبا گرامیداشت یاد و نام شهید صارمی، اظهار داشت: خبرنگاران دیده‌بانان جامعه هستند و اگر می‌خواهیم آگاهی در جامعه رشد یابد بدون شک بخشی از آن توسط رسانه شکل خواهد گرفت. وی با اشاره به جایگاه رسانه افزود: آنچه که در مسائل روز و مبتلابه جامعه و فرهنگ عمومی اثربخش است حوزه رسانه و کنش‌گران آن یعنی خبرنگاران هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: در این عرصه حفظ استقلال و مطالبه‌گری صحیح،‌تعالی بخشی و امیدآفرینی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است و خبرنگاران با تقویت این شاخصه‌ها می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.
بلاغی گفت: ما در حوزه خبرنگاری با دو رویکرد بیرونی و درونی مواجه هستیم ؛ یکی اهمیت مسئله رسانه و خبر و وظیفه‌ی اداره کل در تبیین و نشر اهمیت کار رسانه و دیگری شفافیت در عرصه خبر است که خود جامعه‌ی خبری و رسانه باید در این راستا اهتمام داشته باشد تا ضروریات و توانمندی و اثربخشی خود را حفظ کند. وی افزود: کار رسانه آگاهی بخشی و بیان دردها و مشکلات جامعه بدون حب و بغض است و اصحاب رسانه باید با حفظ استقلال و مطالبه‌گری منصفانه و مصلحانه و واقع بینانه این کار را انجام دهند.
بلاغی در ادامه به اهمیت مساله آموزش در عرصه رسانه تاکید کرد و گفت: توانمندسازی، آموزش و ارتقای سطح کیفی رسانه موجب پویایی رسانه می‌شود و از این رو عرصه خبر و رسانه باید به سمت آموزش و تعالی حرکت کند.
وی تعدد رسانه‌های استان و همچنین تعدد خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در استان را یک فرصت در جهت توسعه در عرصه‌های مختلف دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توانمندی اصحاب رسانه در استان گفت: امسال،‌سال تقویت انجمن‌ها و تشکل‌های رسانه‌ای استان خواهد بود و خود فعالان عرصه رسانه نیز باید برای تحقق این امر اهتمام داشته باشند.
وی تاکید کرد: تبریز می‌‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی در عرصه رسانه، حرفی برای گفتن داشته باشد و ما آماده حمایت از علاقمندان و فعالان رسانه‌ای استان برای تجلی این توانمندی هستیم.
در این آیین نمایندگان تشکل‌های مختلف رسانه‌ای استان به تبیین نظرات خود و مسائل پیرامون رسانه‌های استان پرداختند.

*** متن تبریک معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل به مناسبت روز خبرنگار

“حسن گلی” معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل روز خبرنگار را به اهالی رسانه استان تبریک گفت.
درود بر خبرنگاران عزیز و اصحاب رسانه سخت کوش استان آذربایجان شرقی که همواره با قلم و بیان دلنشین خود در مسیر ارتقاء دانایی و آگاهی جامعه و افکار عمومی گام بر می دارند.
عزیزانی که قدرت اندیشه و تفکر، مهارت نگارش و موهبت بیان را جز در راستای حقیقت و پیشرفت همه جانبه کشور به کار نمی گیرند.

خبرنگاران شریف و اهالی نجیب رسانه
همواره در کنار انجام رسالت خطیر اطلاع رسانی؛ دغدغه‌ تعالی بخشی جامعه، دفاع از حقوق مردم مخصوصا پابرهنگان و مستضعفین، مطالبه تحقق حداکثری آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی از جمله عدالت و پیشرفت و در عین حال امید بخشی به جامعه و تبلیغ و ترویج ارزش‌های اسلامی و انسانی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و امید است در این مسیر سخت و طاقت فرسا همه مسئولین و مدیران دستگاه های دولتی همراه و پاسخگوی سوالات و مطالبات این عزیزان که نماینده بی ادعای مردم و افکار عمومی هستند، باشند.
لازم می دانم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی که روز خبرنگار قداست خود را مدیون خون پاک این شهید عزیز است و با اهداء سلام و صلوات به روح پاک این شهید بزرگوار و سایر شهیدان گرانقدر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه؛ از خداوند متعال بهترینها را برای اصحاب رسانه و خبرنگاران شریف استان آذربایجان شرقی و خانواده های صبور و زحمت کش این عزیزان مسألت نموده و روز خبرنگار را خدمت همه اهالی رسانه تبریک عرض نمایم.

حسن گلی- معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی