تمهید مقدمات کنشگری فعال فرهنگی و رسانه‌ای در مناطق مرزی
تمهید مقدمات کنشگری فعال فرهنگی و رسانه‌ای در مناطق مرزی
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با ارائه گزارش عملکرد کارگروه رصد و پیگیری این شورا گفت : کارگروه رصد و پیگیری با حضور دبیران شش کمیته تخصصی شورا تشکیل می‌شود و تاکنون سه جلسه داشته است.

حسن گلی افزود: در کارگروه رصد، مقرر است از یک طرف خروجی جلسات کمیته‌های ششگانه بررسی و مصوب و سپس به صحن شورا آورده شود و از سوی دیگر پیگیری اجرای مصوبات شورا مورد توجه قرار گیرد.

گلی گفت: در جلسه اخیر کارگروه مقرر شد که مصوبات اجرا نشده دو سال اخیر به صورت موضوعی و متناسب با کمیته های ششگانه طبقه‌بندی شود تا هر کمیته نسبت به انجام یا پیگیری اجرای مصوبات اقدام نماید.

دبیر کمیته فرهنگ، هنر و رسانه در ادامه اظهار داشت : در جلسه کارگروه درخصوص جهت‌گیری‌ها و اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی بحث و بررسی شد که اعضا در کنار موارد پیشنهاد شده از سوی دبیرخانه، توجه شورای فرهنگ عمومی به چند مساله مهم را خواستار شدند.

گلی در تبیین موضوعات و مسائل پیشنهادی کارگروه، توجه و برنامه‌ریزی شورا درخصوص موضوعات و مسائل بومی از جمله زمینه‌سازی و تمهید مقدمات برای کنشگری فعال فرهنگی و رسانه‌ای در مناطق مرزی استان را خواستار شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین در حوزه کمیته ادیان و فرق؛ پیشنهاد ارائه طرح رفع آسیب‌های اعتقادی، اجتماعی، مالی،‌ فرهنگی مراسمات تدفین،‌ تشییع، ترحیم و بزرگداشت اموات مومنین توسط سازمان تبلیغات اسلامی و آرامستان‌های شهرداری و در در حوزه کمیته امور تعلیم و تربیت، تشکیل تیم کارشناسی بررسی و ارزیابی میدانی وضعیت آموزشی و پرورشی در مدارس دولتی را مطرح نمود.

گلی همچین در حوزه فعالیت کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مکلف نمودن دستگاههای دولتی به اختصاص بودجه برای کار فرهنگی و تولید محتوا در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را پیشنهاد نمود.