استاد شهریار سرمایه بی بدیل ملی است
استاد شهریار سرمایه بی بدیل ملی است

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار، استاد شهریار را سرمایه بی بدیل ملی دانست.

“حسن گلی”  اظهار داشت : لازم است برای بهرمندی از مواهب این سرمایه معنوی ارزشمند در سطوح مختلف محلی، ملی و بین المللی برنامه ریزی هوشمند و عملیاتی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه قرار گرفتن خانه پدری استاد شهریار در خشکناب و الهام گرفتن ایشان از فضای این منطقه در خلق آثار بی بدیل خود، مزیت مهمی برای بستان آباد محسوب می شود، تاکید نمود: خشکناب و بستان آباد به واسطه انتساب استاد شهریار به این منطقه و مردمان فرهنگ دوست و هنر پروری که دارد، می تواند به یکی از قطب های گردشگری فرهنگی و ادبی ایران و جهان تبدیل شود و برگزاری شایسته جشنواره حیدربابای شهریار می تواند گام مهمی در این راستا محسوب شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، شهریار را بعنوان عامل انسجام ملی در سطح کشور توصیف نموده و با یادآوری ترجمه اشعار ایشان به اکثر زبانهای زنده دنیا و علاقمندی ملت های مختلف به این اشعار، وی را از جمله مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی دانست.
گلی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به تحولات بین المللی و قرار گرفتن دنیا در آستانه نظم جدید جهانی و  نقش آفرینی قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص، اظهار داشت : امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تحمیل جنگ ترکیبی و شناختی به مردم ایران تلاش می نمایند نقش ایران اسلامی را در روند تحولات بین المللی که حتی به اذعان اندیشمندانی مانند فوکویاما و هانتینگتون به ضرر هژمونی آمریکا و در مسیر اضمحلال رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است، کمرنگ نمایند که در این راستا تبدیل مزیت ها و نقاط قوت کشور به نقاط ضعف کشور از جمله راهبردهای دشمن محسوب می شود.
گلی با اشاره به جایگاه حجاب بانوان در ایران قبل از اسلام و یاد آوری برخی مستندات در این خصوص مانند کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت، اظهار داشت: امروز تمدن غرب به سبب آموزه های لیبرالیسم با چالش‌های جدی در حوزه اخلاق و فرهنگ و فرو پاشی خانواده ها مواجه گردیده است و تمایل دارد همین مشکلات را به ایران نیز انتقال دهد و لذا با جنگ شناختی و بهره مندی از ابزار رسانه و فضای مجازی تلاش می نماید نگاه دختران و بانوان عفیف کشورمان به مقوله حجاب را تغییر دهند که جلوگیری از پیشبرد این هدف شوم، رسالت اساسی اصحاب فرهنگ، ادب، هنر و رسانه می باشد که لازم است با زبان هنر وارد جهاد تبیین شوند و تلاش دشمنان را ناکام بگذارند.
گلی در خاتمه، ضمن تقدیر از اهتمام متولیان برگزاری جشنواره ملی حیدربابای شهریار، ابراز امیدواری نمود این جشنواره در سال‌های آینده به شکل بین المللی برگزار شود.
در پایان این آئین، ضمن رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار از تعدادی هنرمندان و هنرجویان بستان آباد تجلیل شد.