اقامت سه میلیون و ۲۹۸ هزار نفر گردشگر داخلی در آذربایجان شرقی
اقامت سه میلیون و ۲۹۸ هزار نفر گردشگر داخلی در آذربایجان شرقی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اقامت سه میلیون و 298 هزار نفر گردشگر داخلی طی دو سال گذشته در اقامتگاه های استان خبر داد.

به گزارش اعتدال نیوز- روز ؛ احمد حمزه زاده در چهارمین جلسه از سلسله نشست های رسانه ای ” به سوی قله” با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در دولت سیزدهم گفت: ۹۵ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی با میزان اشتغالزایی پنج هزار نفر در استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۵ پروژه نیز با حجم سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان با پیش بینی اشتغالزایی هشت هزار نفری در حال اجرا است.

حمزه زاده از صدور ۲۲۷ مجوز جدید با حجم سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ هزار نفری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از افزایش ۱۵۰ درصدی اقامت گردشگران خارجی طی دولت سیزدهم در استان خبر داده و افزود: ۱۳۰ هزار نفر گردشگر خارجی از ۶۰ کشور دنیا در هتل های استان اقامت داشته اند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد گردشگر از کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و چین بوده و در میان کشورهای اروپایی نیز از ایتالیا، آلمان‌، لهستان و فرانسه بیشترین تعداد گردشگر را داشته ایم.

حمزه زاده در خصوص گردشگران داخلی اقامت کننده در واحدهای اقامتی در استان در طول دو سال اخیر نیز گفت: سه میلیون و ۲۹۸ هزار نفر گردشگر داخلی طی دو سال در استان اقامت داشته اند که از استان های تهران، خراسان، گیلان و مازندران بیشترین تعداد گردشگر را داشته ایم.

وی ادامه داد: برگزاری و شرکت در ۱۵۲ نمایشگاه صنایع دستی و بازارچه های محلی، صادرات ۵۲ میلیون دلاری صنایع دستی، برگزاری ۱۲۲ جشنواره و رویداد از دیگر کارهای انجام شده در این بخش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات دولتی در دولت سیزدهم گفت: مجموع تسهیلات پرداختی در دولت سیزدهم، ۳۸۷ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره ای به اعتبارات دولتی گفت: در سال ۱۳۹۹ در بحث مرمت، ۱۶ میلیارد تومان و در زیرساخت های گردشگری، ۱۵.۵ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۵۶ میلیارد تومان در بخش مرمت و ۴۱ میلیارد تومان در بخش زیرساخت های گردشگری رسیده است.