پاسداشت موسیقی نواحی، تکریم فرهنگ و رشادت های اقوام ایرانی است
پاسداشت موسیقی نواحی، تکریم فرهنگ و رشادت های اقوام ایرانی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: پاسداشت موسیقی نواحی ، تکریم فرهنگ و رشادت های اقوام ایرانی است.

“سیدمحمدحسین بلاغی” در آئین افتتاح شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران و تجلیل از مقام هنری استاد محمد ابراهیم قراخانلو با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: خرسند هستیم که نوای موسیقی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان در شهر تبریز طنین‌انداز خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود مطرح کرد: فرهنگ ایرانی در طول تاریخ از شرق به هندوستان، از شمال به آذربایجان، از غرب به ترکیه و عراق و از جنوب به خلیج فارس و عمان می رسیده بطوریکه زبان آذری، ترکی، لری و خراسانی با خواستگاه عمیق خود از اجزای  تشکیل دهنده ی این فرهنگ هستند. وی افزود: موسیقی عاشیقی و موغامی در میان اهالی هنر دوست استان آذربایجان شرقی از هویت غنی و چندین ساله برخوردار است.
بلاغی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی، پاسداشت موسیقی نواحی ایران را بر عهده گرفته و در راستای این مهم اقدامات ارزنده ای انجام می دهد. وی هدف اصلی از برگزاری این مراسم ها را تکریم و تجلیل اساتید موسیقی خواند و گفت: در طول این هفته آیین نکوداشت استاد فرهاد ممقانیه و استاد ابراهیم لامعی برگزار شد و امروز هم از مقام هنری استاد محمد ابراهیم قراخانلو تجلیل به عمل خواهد آمد.
بلاغی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اصالت هنری استان آذربایجان شرقی باید همیشه برقرار و پاینده باشد.
گفتنی است شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ تیرماه به صورت غیررقابتی، در ۲ مرحله منطقه ای و ملی – بین المللی و در ۲ بخش پژوهش و اجرا در حال برگزاری است.