توزیع الکترونیکی بیش از ۳۸۰۰ تن گاز مایع طی فروردین ماه ۱۴۰۲ در منطقه آذربایجان شرقی
توزیع الکترونیکی بیش از ۳۸۰۰ تن گاز مایع طی فروردین ماه ۱۴۰۲ در منطقه آذربایجان شرقی
ناصر راشدی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از توزیع الکترونیکی بیش از 3800 تن گازمایع طی فروردین ماه 1402 برای بخش های مختلف مصرف در گستره استان خبر داد.

به گزارش اعتدال نیوز- روز، ناصر راشدی مدیر منطقه با اشاره به ضرورت توزیع الکترونیکی نفت سفید و گازمایع و تأثیر آن در ساماندهی و توزیع مطلوب فرآورده به مصرف کننده های واقعی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۲ با برنامه ریزی و پیگیری منطقه بیش از ۳۸۰۰ تن گاز مایع برای مصارف خانوارهای فاقد گاز طبیعی،صنایع، کشاورزی و اصناف در گستره استان توزیع شده است.
ناصر راشدی در ادامه افزود، خانوارهای فاقد گاز طبیعی می توانند با ثبت نام در سامانه سدف از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار سهیمه نفت سفید و گاز مایع خود را از فروشندگی های نفت سفید و تأسیسات گاز مایع دریافت نمایند.
مدیر منطقه آذربایجان شرقی یادآور شد، این منطقه علاوه بر مصارف استانی، با برنامه ریزی و هماهنگی لازم گازمایع مورد نیاز مناطق همجوار ارومیه، اردبیل، میاندوآب و کردستان را ازطریق چهار شرکت فعال در این حوزه تأمین می نماید. در این منطقه ۳۳ باب تأسیسات گاز مایع فعال می باشد.

*** تبدیل بیش از ۱۹ هزار خودروی عمومی باری و مسافری در طرح گازسوز نمودن خودرو در منطقه آذربایجان شرقی

ناصر راشدی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با اعلام تبدیل بیش از ۱۹ هزار خودروی عمومی باری و مسافری در طرح گازسوز نمودن خودرو در منطقه آذربایجان شرقی از تداوم اجرای این طرح در استان خبر داد.
به گزارش اعتدال نیوز – روز ، ناصر راشدی مدیر منطقه با اشاره به تداوم اجرای طرح ثبت نام و تبدیل رایگان سوخت سی ان جی در استان گفت: با تلاش مستمر و انجام اطلاع رسانی تاکنون تبدیل بیش از ۱۹۰۰۰ خودروی مسافری و باری در استان جهت بهره مندی از مزایای طرح گازسوز نمودن خودرو صورت پذیرفته است.
مدیر منطقه آذربایجان شرقی با بیان مزایای اجرای طرح تبدیل رایگان سوخت سی ان جی خودروهای عمومی باری و مسافری افزود، با توجه به منابع سرشار وعظیم گاز طبیعی در کشور، رشد و توسعه صنعت سوخت پاک علاوه بر کاهش آلایندگی های زیست محیطی و صرفه جویی درهزینه های مراحل تأمین و توزیع سوخت مایع ، شکوفایی اقتصادی استان را نیز در پی خواهد داشت.
راشدی یادآور شد، مالکین خودروهای عمومی باری و مسافری در استان آذربایجان شرقی که تاکنون موفق به ثبت نام و دریافت نوبت دوگانه سوز نمودن رایگان خودروی خود نشده اند می توانند  با مراجعه به سایت GCR.niopdc.ir  ثبت نام نموده و در این طرح شرکت نمایند.
مدیر منطقه آذربایجان شرقی در خاتمه با اشاره به اینکه ۱۹ کارگاه مجاز در اجرای طرح مذکور در سطح استان همکاری دارند اظهار داشت، با پیگیری مدیریت و مسئولین منطقه و سرمایه گذاری مناسب بخش خصوصی و شهرداریها با افزایش تعداد جایگاههای سی ان جی ، از ۳۵۵ باب جایگاه عرضه سوخت استان تعداد ۱۷۶ باب تجهیز جایگاه مربوط به جایگاههای عرضه سی ان جی می باشد.

*** صرفه جویی بیش از ۷۰۰ میلیون لیتری در مصرف بنزین طی سال ۱۴۰۱ در منطقه آذربایجان شرقی

ناصر راشدی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از صرفه جویی بیش از ۷۰۰ میلیون لیتری در مصرف بنزین طی سال ۱۴۰۱ در این منطقه خبر داد.
به گزارش اعتدال نیوز – روز ، ناصر راشدی مدیر منطقه ضمن اشاره به اهتمام مدیریت و مسئولین منطقه در راستای جایگزینی گازطبیعی بجای سوخت مایع در بخش های مختلف مصرف گفت: در سال ۱۴۰۱ مصرف سی ان جی در بخش حمل و نقل استان  بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده که با این میزان مصرف سی ان جی در مصرف بنزین معادل ۷۰۰ میلیون لیتر صرفه جویی گردیده است.
مدیر منطقه آذربایجان شرقی با بیان اهمیت توسعه صنعت سی ان جی و کاهش آلاینده های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی افزود، هم اکنون طرح ملی تبدیل رایگان خودروهای عمومی باری و مسافری به سی ان جی در استان در حال اجرا بوده و مالکین خودروهای مذکور می توانند با ثبت نام در سایت GCR.NIOPDC.IR و دریافت نوبت نسبت به دوگانه سوز نمودن خودروی خود اقدام نمایند.

راشدی در خاتمه تصریح کرد، درخصوص استاندارد سازی جایگاههای عرضه گاز طبیعی با پیگیری های مستمر و تعامل با سازمانهای مربوطه کنترل و نظارت کامل بعمل آمده تا خدمات سوخت رسانی مطمئنی در جایگاهها عرضه گردد. جایگاههای سوخت استان ۳۵۵ باب می باشد که در  ۱۷۶ باب آن سوخت سی ان جی  عرضه می گردد.