اصحاب قلم و رسانه بازوان توانمند صنعت گاز در تحقق جهاد تبیین
اصحاب قلم و رسانه بازوان توانمند صنعت گاز در تحقق جهاد تبیین
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: اصحاب قلم و رسانه بازوان توانمند صنعت گاز استان در تحقق جهاد تبیین هستند.

به گزارش اعتدال نیوز – روز ؛ نادر کمالی در این جمع صمیمی ضمن ارج نهادن به تلاش جمعی و همیاری همیشگی اصحاب رسانه در استان افزود: در سال گذشته یکی از سخت ترین و سردترین زمستان های سال را با گرمای همدلی و همیاری همگانی علی الخصوص طلایه داران عرصه اطلاع رسانی بدون کوچکترین افت فشار و قطع گاز گذرانده ایم که این موضوع جای تقدیر ویژه دارد. وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مصارف در زمستان به بخش خانگی اختصاص دارد، ادامه داد: امسال نیز کماکان نیازمند این همدلی و همراهی در نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه در بین خانواده ها هستیم و کمپین های رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و کاهش یک درجه دمای اتاق که منجر به کاهش ۶ درصدی مصرف گاز می شود، یکی از مهم ترین راهکارهای همیاری اصحاب رسانه با شرکت گاز در تأمین مستمر جریان گاز مشترکین خواهد بود.

کمالی با اشاره به پروژه های هفته دولت اظهار داشت: امسال گازرسانی به ۲۶ روستا و ۶۰ واحد صنعتی عمده و راه اندازی ۴ ایستگاه گازرسانی در برنامه افتتاح شرکت به یمن هفته دولت قرار دارد.  وی درخصوص آخرین وضعیت گازرسانی گفت: هم اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک ، تحت پوشش گاز در استان بوده و برابر تعهدات گازرسانی امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت الهی گاز بهره مند شده و درصد برخوداری جمعیت استان از گاز طبیعی به رقم ۹۹٫۵ درصد خواهد رسید.

این مقام مسئول شرکت گاز در بخش دیگری از سخنان خود به مصارف نیروگاه های استان اشاره و اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۹۳۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در راستای توزیع مستمر برق به نیروگاه های استان تخصیص یافته است.

لازم به ذکر است مدیرعامل و مسئولین شرکت گاز در این نشست صمیمی پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه در حوزه های مقاوم سازی تأسیسات، آمار حوادث و ایمنی گاز طبیعی، مصارف صنعتی، نحوه اطلاع رسانی و تفاهم نامه های همکاری، اقدامات درخصوص آمادگی برای فصول سرد سال و… بوده اند.

گفتنی است نظرسنجی از اصحاب رسانه، نیازسنجی دوره های آموزشی، نحوه برگزاری تور رسانه ای، هشتک های اطلاع رسانی، ایجاد گروه تعاملی اصحاب رسانه، گروه خبرگان رسانه ای، کمپین های اطلاع رسانی ، عکس دسته جمعی ، تقدیر از بازنشر اخبار توسط رسانه ها بخشی از اقدامات اجرایی در ارتقای تعاملات سازنده با اصحاب قلم و رسانه بوده است.

*** افتتاح ۹۰ پروژه گازرسانی ارمغان هفته دولت دراستان آذربایجان شرقی

به یمن هفته دولت سال جاری، ۹۰ پروژه گازرسانی در استان آذربایجان شرقی مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر گفت: هفته دولت امسال از روزهای پربار عملکردی و تحقق تعهدات گازرسانی به مناطق محروم بوده و امسال اندک روستاهای باقیمانده استان نیز یکی پس از دیگری به مدار مصرف گاز طبیعی متصل می شوند تا سال ۱۴۰۲، سال به ثمر رسیدن تلاش بی وقفه کارکنان خدوم شرکت گاز در خدمت رسانی صادقانه به مردم معرفی شده و استان آذربایجان شرقی به عنوان استان سبز کشور از لحاظ گازرسانی مبدل شود.

نادر کمالی در توضیح پروژه های گازرسانی قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری افزود: گازرسانی در ۲۶ روستای استان با ۴۲۸ خانوار و اعتباری بالغ بر۲۵۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در هفته دولت سال جاری تحقق خواهد یافت.

وی گازرسانی به دورافتاده ترین شهرهای مرزی و توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط استان را از برکات دولت مردمی دانست و ادامه داد: علی رغم سرانه بالای گازرسانی به هر خانوار روستاهای دورافتاده و صعب العبور استان، اهتمام دولت مردمی بر بهره مندی تمامی مردم از انرژی ارزان و پاک گاز طبیعی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان درخصوص پروژه های قابل افتتاح بخش صنعتی تصریح کرد: ۴ ایستگاه گازرسانی در راستای حفظ پایداری جریان گاز مصرفی مشترکین در زمان پیک  مصرف و همچنین گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی عمده در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد.