اجرای موفق طرح «باک پر» در مرز نوردوز آذربایجان شرقی
اجرای موفق طرح «باک پر» در مرز نوردوز آذربایجان شرقی
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از اجرای موفقیت‌آمیز طرح «باک پر» در مرز نوردوز آذربایجان شرقی از اول مرداد ماه 1402 خبر داد.

به گزارش اعتدال نیوز – روز ؛ ناصر راشدی مدیر منطقه با اعلام این خبر از تعامل و همراهی مسئولین محلی و استانی، برای اجرای این طرح که از راهکارهای اصلی پیشگیری از قاچاق سوخت است تقدیر و تشکر کرد. وی افزود: بر اساس این طرح که طبق مصوبات ابلاغی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور از اول مرداد ماه ۱۴۰۲ اجرایی گردیده میزان سوخت داخل باک کلیه کامیون‌های خروجی از کشور بر اساس باک پر محاسبه و وجه آن بر اساس نرخ تعادلی مرزی دریافت و به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

راشدی درباره اهداف و مزایای طرح یاد شده گفت: اجرای این طرح موجب کاهش چشمگیر عرضه خارج از شبکه سوخت، افزایش درآمدی نقاط مرزی و جمع‌آوری باک‌های اضافه و جاسازی‌شده در کامیون‌های خروجی از مرز خواهد شد.

گفتنی است، مرز نوردوز یکی از مبادی خروجی ناحیه جلفا از نواحی دوازده گانه منطقه آذربایجان شرقی است که دارای مرز مشترک با کشور ارمنستان بوده و به منظور تأمین نفتگاز مصرفی کامیون‌های ترانزیتی در حال تردد، یک باب جایگاه در مرز نوردوز فعالیت می‌کند.

*** توزیع بیش از سه هزار تن گازمایع طی چهار ماه اول سالجاری

ناصر راشدی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از توزیع بیش از سه هزار تن گازمایع با بهره مندی از زیر ساخت بانکی و الکترونیکی از اول سال ۱۴۰۲ تا پایان تیرماه در این منطقه خبر داد.

ناصر راشدی مدیر منطقه با اشاره به لزوم توزیع الکترونیکی گازمایع کلیه مصارف اعم از خانوارهای فاقد گاز طبیعی، صنایع و خودروهای دوگانه سوز ال پی جی گفت: با انجام نظارت و کنترل لازم از اول سال جاری تا آخر تیرماه ۱۴۰۲ با ۲۸ هزار و ۵۰۰  تراکنش بیش از سه هزار تن گازمایع در استان با استفاده از زیر ساخت بانکی  توزیع شده است.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی با بیان اهمیت ساماندهی توزیع گازمایع با هدف شناسایی مصرف کنندگان واقعی اظهار داشت، در راستای صیانت از سرمایه ملی و بهبود نظام توزیع، همزمان با سطح کشور گاز مایع مورد نیازخانوارهای فاقد گاز طبیعی، صنایع وسایر مصارف به صورت الکترونیکی و با بهره مندی از زیر ساخت بانکی و با ثبت نام در سامانه (سدف) https://newtejaratasan.niopdc.ir توزیع می گردد.

وی خاطر نشان کرد خودروهای دوگانه سوز گازمایع نیز می توانند با ثبت نام در سامانه https://irngv.mimt.gov.ir  تحت زیرساخت بانکی ، نسبت به دریافت گازمایع از عاملین توزیع اقدام نمایند.

*** کاهش ۳۶ درصدی مصرف نفت سفید طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۲

ناصر راشدی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع بیش از دو میلیون لیتر نفت سفید در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ از کاهش ۳۶ درصدی مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد.

ناصر راشدی مدیر منطقه  با اشاره به توسعه روز افزون بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی نیز پایش مستمر توزیع فرآورده های نفتی گفت: مصرف نفت سفید استان در سه ماهه اول سال۱۴۰۲ با توزیع بیش از دومیلیون لیتر برای خانوارهای شهری و روستایی فاقد گازطبیعی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش ۳۶ درصدی داشته است.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرآورده نفت سفید فقط برای مصرف گرمایش خانوارهای روستایی و شهری فاقد گاز طبیعی عرضه می گردد اظهارداشت: تنها شش هزار و صد خانوار در استان  نفت سفید سوز هستند که خانوارهای مذکور بعد از ثبت نام و احراز هویت در سامانه درخواست فرآورده های نفتی در آدرس اینترنتی http://newtejaratasan.niopdc.ir   سهمیه تعیین شده نفت سفید و گاز مایع خود را که در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می شود، از فروشندگی های شهری و روستایی و عاملین توزیع گاز مایع دریافت می نمایند.