اقدامات خوبی طی ۲ سال گذشته در صنعت برق انجام شده است
اقدامات خوبی طی ۲ سال گذشته در صنعت برق انجام شده است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: طی 2 سال گذشته اقدامات خوبی در صنعت برق اتفاق افتاده و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش اعتدال نیوز – روز ؛ عباس حسامی در دیدار با یونس فاتح سرپرست فرمانداری شهرستان تبریز اظهار کرد: حضور نیروهای انقلابی و جهادی در راس مدیریت فرمانداری موهبتی برای تبریز تلقی می‌شود و امیدواریم در تحقق اهداف مدیریتی موفق باشید. وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق تبریز دارای یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های برق کشور بوده و به لحاظ جایگاه این شهرستان به‌عنوان مرکز استان و وجود شهرک‌های صنعتی مهم تحت پوشش، این شرکت دارای اهمیت است، افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۹۲ هزار مشترک در ۳ شهرستان تبریز، آذرشهر و اسکو تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق تبریز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تأکید بر اینکه در حال حاضر در بخش توزیع نیروی برق مشکلی نداریم، ادامه داد: طی ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه صنعت برق انجام شده و طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با شرکت به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، یکی از این پروژه‌ها طرح توسعه نیروگاه حرارتی تبریز است که در صورت تأمین اعتبارات احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت برق گفت: این شرکت آماده همکاری با سرمایه‌گذاران به‌منظور کمک به رشد تولید بوده و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می کند.

در ادامه یونس فاتح سرپرست فرمانداری تبریز، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: بحث توسعه نیروگاه حرارتی تبریز یکی از مطالبات مردم بوده و به‌منظور پیگیری موضوع، فرمانداری تبریز آماده همکاری‌های لازم است.

*** تبدیل شبکه بیست کیلوولت هوایی به زمینی در جاده تهران با اعتباری نزدیک به ۲ میلیارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: پروژه تبدیل شبکه بیست کیلوولت هوایی به زمینی در جاده تهران با اعتباری نزدیک به ۲ میلیارد ریال انجام شد.

عباس حسامی اظهار کرد: در راستای بهبود خدمت رسانی و تامین برق به مشترکین شبکه بیست کیلوولت هوایی در قسمتی از جاده تهران مابین میدان بسیج و سه راهی اهر به زمینی تبدیل شد. وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال توسط امور توسعه و بهسازی شبکه شرکت در محدوده امور ائل گلی انجام شده است. حسامی اضافه کرد: طی این پروژه یک اصله تیر ۱۵ متری بتنی نصب و جاگذاری شده و ۲۷۸ متر کابل تکفاز احداث شده است.

*** اصلاح شبکه فشار ضعیف روستای الوار سفلی  با اعتباری بیش از ۸ میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: پروژه اصلاح شبکه فشار ضعیف در روستای الوار سفلی  با اعتباری بیش از ۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

عباس حسامی اظهار کرد: به منظور تسهیل خدمات رسانی به مشترکان محترم، شبکه فشار ضعیف در روستای الوار سفلی اصلاح و به بهره برداری رسید. وی افزود: طی این پروژه سیم کشی هوایی به طول یک هزار و ۸۶۸ متر و ۷۶ متر کابل کشی زمینی احداث شده است. وی خاطرنشان کرد: در مجموع این طرح با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال احداث شده است.

*** بانوان مدیران پیشرو در مدیریت مصرف بهینه برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: بانوان به دلیل داشتن نقش مدیریتی و کلیدی در خانه و تربیت صحیح فرزندان به‌عنوان پیشران توسعه و مدیریت مصرف به شمار می‌آیند.

عباس حسامی با تأکید بر لزوم تبیین راهکارهای مدیریت مصرف برق با روش‌های مختلف، اظهار کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای تبیین اهداف مورد نظر، آگاهی بخشی خانواده ها و نهادینه‌کردن فرهنگ مصرف بهینه برق در خانه است. وی با بیان اینکه ۳۵ درصد مصرف برق شهرستان تبریز مربوط به مشترکان خانگی است، افزود: در بحث نهادینه‌کردن مدیریت مصرف در بخش خانگی، بانوان می‌توانند به دلیل داشتن جایگاه محوری و کلیدی در خانواده نقش بسزایی ایفا کنند. وی با تأکید بر اینکه بانوان نقش هدایتگری و الگویی در خانواده دارند، اضافه کرد: زنان می‌توانند با مدیریت صحیح و اصلاح الگوی مصرف برق در خانه ضمن کاهش مصرف در امور اقتصادی خانواده و جامعه به ایفای نقش بپردازند.

حسامی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به نقش مدیریت زنان در خانواده و تربیت و آموزش صحیح فرزندان می‌توان گفت بانوان آگاه مدیران پیشرو در مدیریت مصرف بهینه برق هستند.

*** تعویض تجهیزات سوخته کارخانه روغن با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: تجهیزات سوخته کارخانه روغن در شهرک سلیمی که در اثر آتش سوزی از بین رفته بود با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال تعویض شد.

عباس حسامی اظهار کرد: با تلاش همکاران امور توسعه و بهسازی شبکه این شرکت تجهیزات سوخته کارخانه روغن در شهرک سلیمی که در اثر آتش سوزی از بین رفته بود تعویض شد. وی افزود: طی این پروژه دو دستگاه ترانس ۲۵۰ و ۴۰۰ کیلوولت آمپر و دو دستگاه تابلوی فشار ضعیف تعویض و راه اندازی شد.

حسامی ادامه داد: اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال به اتمام رسیده است.

*** تبدیل شبکه هوایی روستای باغ یعقوب به شبکه زمینی با اعتباری بیش از ۴ میلیارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: پروژه تبدیل شبکه هوایی روستای باغ یعقوب به شبکه زمینی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی اظهار کرد: به منظور تسهیل خدمات رسانی به مشترکان محترم، شبکه هوایی فشار متوسط در ورودی روستای باغ یعقوب طی اقدامات انجام شده به شبکه زمینی  تبدیل شد. وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال اجرا شده است

حسامی ادامه داد: طی این پروژه ضمن برکناری شبکه موجود هوایی،کابل ۲۰ کیلوولت زمینی  به طول ۲۶۳ متر احداث شده است.

*** کشف ۸۱ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، گفت: با تلاش همکاران شرکت ۸۱ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در شهر تبریز کشف شد.

عباس حسامی اظهار کرد: به دنبال گزارش‌های انجام شده در مورد وجود مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در شهر تبریز بعد از کسب دستورات از مراجع قضایی اقدامات لازم انجام شد. وی افزود: با تلاش اکیپ برق‌های غیرمجاز با همکاری امور برق روشنایی ۸۱ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در بخش مرکزی شهر تبریز کشف و ضبط شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: در کنار افزایش میزان مصرف برق در کشور مخصوصاً در فصل تابستان به دلیل گرم‌شدن هوا، ورود دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز به مدار برق فشار بالایی به شبکه تحمیل می‌کند که علاوه بر بروز ناترازی موجب اختلال در برق‌رسانی به مشترکان می‌شود.  وی با تأکید بر لزوم نهادینه‌کردن فرهنگ مصرف صحیح انرژی برق در جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اصلی مقابله با این موضوع همراهی مردم با شرکت برق در شناسایی مزارع غیرمجاز رمزارز بوده و امیدواریم مردم با مشاهده چنین مسائلی موضوع را به اطلاع همکاران شرکت توزیع نیروی برق تبریز برسانند.