کار فرهنگی مسجدمحور نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده است
کار فرهنگی مسجدمحور نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر مسجدمحور و مردمی بودن فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.

سیدمحمدحسین بلاغی در آیین افتتاحیه نخستین کانون فرهنگی هنری دخترانه دهه هشتادی کشور (رهپویان یاس) که در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امروزه علیرغم توطئه همه جانبه دشمنان علیه اعتقادات و باورهای اصیل ایرانی و اسلامی، کار فرهنگی مسجدمحور توانسته نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در رونق فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در بطن مساجد خاطرنشان کرد: کانون های مساجد علاوه بر هدایت نسل‌های جوان و نوجوان جامعه همواره به عنوان عامل بازدارنده از انحراف ایفای نقش کرده اند.
وی افزود: نفس حضور در مساجد به عنوان اماکن امن الهی در رشد و تربیت دینی کودکان و نوجوانان بسار مهم بوده و یکی از مهمترین عوامل تقویت عفت و نجابت در جامعه است، امیدواریم همین نسل نوجوان و جوان جامعه که بعنوان پدران و مادران آینده نقش تربیتی به عهده خواهند داشت، پرچم دار حرکت تمدن نوین ایرانی اسلامی در جهان باشند.
بلاغی ادامه داد: حضور موثر و موفق دختران عفیفه و محجبه در تمام عرصه های اجتماعی مایه افتخار و مباهات است، دختران ما توانسته اند با حضور مفید، فعال و چشمگیر در فعالیت های فرهنگی؛ حافظ کیان و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل دسیسه های دشمنان باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ارزنده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیازمند حمایت و پشتیبانی بوده و سعی داریم تا حد امکان با ایجاد ساز و کارهای لازم برای انجام این امر مهم؛ شاهد رشد و تقویت فعالیت های مسجدمحور باشیم.
وی در پایان با تقدیر از ابتکار عمل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در راه اندازی و تأسیس نخستین کانون فرهنگی هنری دخترانه دهه هشتادی کشور با عنوان (رهپویان یاس) گفت: چنین برنامه های خلاقانه و بدیعی؛ منجر به جذب مخاطب حداکثری به مساجد و کانون های فرهنگی هنری خواهد شد.